توصیف مختصر
علیرضا محمودنیا
دانشیار
(+9821)883211311
Email: Alirezamahmmudnia@yahoo.com
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی تاریخ وفلسفه تعلیم وتربیت
1376/03/31
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
مدیرگروه فلسفه تعلیم وتربیت
مدیر گروه فاقد پست معاون
1394/05/06
1394/05/07
2
مدیر گروه تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت
مدیر گروه سطح 2
1394/05/12
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی فلسفه تربیت معلم از دارالفنون
سیدلطیف عبادی نژادحسینی
2
زمینه های ایجادتفکر نقاد
نادر احمدضیا
3
فلسفه زیبایی شناسی و نقش آن در تربیت عاطفی کودک
اعظم مرادی کوچی
4
بررسی وتبیین اهداف تربیتی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان و مقایسه ی آن با اهداف مصوبه آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران
مینا خدادادوند
5
بررسی تطبیقی انسان شناسی در اندیشه استاد مطهری و فوکو و دلالتهای آن در اهداف تعلیم وتربیت
ابراهیم نجمی
6
نقش زیبایی شناسی در تربیت هنری دوره ابتدایی
خدیجه صاحبدادی
7
نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان با تاکید بر قران کریم
محمود پوررحمانی زرندی
8
فلسفه رسانه و نقش آن در تربیت اجتماعی با تاکید بر نظریه دریافت
حامد پورمراد
9
تحلیل تطبیقی دیدگاههای تربیت اخلاقی کانت وریجارد رورتی
ماشاله ویسی چراغ آبادی
10
ابعاد عدالت تربیتی از نظرنهج البلاغه و کاربرد آن در تدریس
سیده صدیقه سفیداری
11
تبیین معنای زندگی در نهج البلاغه و استخراج دلالت های تربیتی آن
فرشته معظمی گودرزی
12
بررسی زمینه های ایجاد تفکر نقاددر برنامه درسی مقطع راهنمایی
نادر احمدضیا
13
فلسفه تربیت سیاسی بر مبنای گفتمان مهدویت
علی فغانی
14
فلسفه کسب رزق حلال در آیات و روایات و دلالت های تربیت اقتصادی
محمدحسین کاظمی
15
بررسی تطبیقی اندیشه های تربیتی فارابی و ژان ژاک روسو با تاکید بر تربیت اجتماعی
مرتضی مختاری
16
تبیین مبانی فلسفی نظریه پیچیدگی و استلزامات آن در برنامه درسی
پروانه نجاریان
17
تحلیل معرفت عقلانی دردفتراول مثنوی مولاناودلالت های آن بر اهداف تربیت دینی
سمیه دهمرده
18
بررسی سیره نظری و عملی امام موسی صدر به منظور استنتاج فلسفه تربیتی
معصومه عبدلی
19
تحلیل فلسفی و نقد مفاهیم دیگری و مسولیت با تاکید بر اندیشه های ایمانوئل لویناس و ......
حامد صبوری
20
بررسی اهداف و روشهای تربیت معنوی در نهج البلاغه
محمد شیخه
21
بررسی تطبیقی کنش های اجتماعی مبتنی بر رویکرده های عملگرایی (با تاکید بر دیویی )و (انتقادی با تاکید بر هابر ماس ) و دلالت های آن در تربیت اجتماعی
حمیرا برزیده
22
تحلیل تطبیقی اتوپیای توماس مور و آرمانشهر مهدوی از دیدگاه مطهری و دلالت های تربیت اخلاقی آنها
محمد الهی نسب
23
تبیین ابعاد اجتماعی دعا در نهج البلاغه و دلالت ها ی آن در تربیت اجتماعی
سجاد رقیبی افشارجقی
24
بررسی نقش معلم به منزله بازتولید نابرابریهای اجتماعی در برنامه درسی پنهان
ناصر فلاح بویه
25
بررسی ارزش های اجتماعی در قرآن کریم و دلالت های آن بر تربیت اجتماعی
مصطفی امانی هارونی
26
طراحی الگوی مفهومی اخلاق باور مبتنی بر بایسته های معرفت شناسی اخلاق باور در دیدگاه آیت ا... جوادی آملی
علی اقایی
27
تبیین فلسفه زندگی درسیره نظری و عملی امام رضا (ع) بمنظور ارائه الگوی تربیتی برای سبک زندگی خانواده
رابعه هراتی
28
تبیین فلسفه عدالت جنسیتی مبتنی بر اسناد بالا دستی به منظور ارائه الگویی مفهومی در عرصه تربیت جنسیتی
مینو حقیقی فشی
29
طراحی الگوی مفهومی تربیت بر اساس مبانی فلسفی برگرفته از سخنان امام علی علیه السلام
عباس چراغ چشم
30
تبیین فلسفه بدن هوشمند (بدنمندی) و پیشنهاد چارچوبی برای آموزش مهارتها در دوره ابتدایی
اشرف اکبری
31
تبیین مبانی اخلاق مدیریت پسا ساختارگرایانه با تاکید بر آراء فوکو و اشارات آن بر کنشگری مدیران
سیدسعید حسینی
32
بررسی نسبت بین مسائل ریاضی و مسائل فلسفی به منظور استفاده از روشهای فلسفی در آموزش و حل مسائل ریاضی
زهرا فلاحان
33
پیامدها و چالشهای کار معلمی مبتنی بر معرفت قلبی برگرفته از دیدگاه علامه طباطبایی
نجمه اصغرزاده
34
تبیین الگوی حیات تعادلی در سبک زندگی فلسفی با خوانشی تربیتی از اندیشه ی امام خمینی ره
یاسر اصلانی
35
تحلیل- گفتمان انتقادی-خصوصی سازی آموزش و پرورش- انقلاب اسلامی
کبری احمدوند
36
تبیین ابعاد اجتماعی تربیت در اندیش? فیشته بمنظور بدست دادن مفهومی اجتماعگرایانه از تربیت طبیعی با تکیه بر آراء روسو
سیدعلی یزدانی
37
تبیین رابطه عشق و عقل در اندیشه علامه طباطبایی و اشارات آن بر تربیت هنری با تاکید بر تفسیرالمیزان
زهرا احمدی
38
فراگفتمان فلسفه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
39
واکاوی اندیشه های فلسفی دلوز و اشارات آن در آموزش هنر
بهرام مرادی
40
اشاراتی در تربیت هنری بر بنیاد نسبت عشق و عقل در اندیشه علامه طباطبایی
زهرا احمدی
41
تحلیل انتقادی گفتمان عدالت آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان بعد از انقلاب اسلامی ایران
حمید محیطی اردکانی
42
فراگفتمان فلسف? پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
43
تبیین و نقد معنویت گرائی نوپدید براساس مبانی فلسفی معنویت گرائی قرآنی به منظور ارائه ی چارچوبی نظری برای تربیت معنوی
سیاوش مظفری
44
بررسی تلفیق آموزش چهره به چهره و مجازی براساس فلسفه تکنولوژی هایدگرو اشارات آن درتعامل معلم و شاگردان
سمیه عالم خوش خلق
45
بررسی دیدگاه هستی شناسانه ی محتشم کاشانی و اشارات آن برای تربیت اسلامی
سجاد شاکری
46
طراحیالگوی مفهمومی تربیت بر اساس مبانی فلسفی برگرفته از سخنان امام علی (ع)
عباس چراغ چشم
47
روایت نگاری فلسفه آموزش مجازی براساس تجربه معلمان ابتدایی منطقه 3 کرج در دوران کرونا و پس از کرونا
ثریا جلیلیان
48
روایت نگاری معلمان ابتدایی منطقه 18 تهران از اهمیت ، شیوه ها و چالش های آموزش ریاضی با رویکرد تجربی
هانیه جدیدی
49
اشارات اموزش همزیستی مسالمت امیز مبتنی بر صبر اجتماعی درقران
الهه غلامرضایی نژاد
50
تبیین ارتباط معلم وشاگرد در آموزش مجازی بر اساس فلسفه ( من - ت. ) مارتین بوبر
زلیخا رضایی حیدری
51
روایتگری معلمان ابتدایی از فلسفه و شیوه آموزش مجازی(سامانه شاد) در کنار آموزش حضوری
مهسا رئیس وند
52
بررسی ابعاد تربیتی آثار مهدی آذر یزدی باتاکید برکتب قصه های قرآن وچهارده معصوم
حسنیه داب
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
تحلیل و بررسی تطبیقی اندیشه ای تربیتی دیویی و اندیشه ای دریدابربنیادالگوی برنامه درسی آکر
وحیده مرادیان محمدیه
2
بررسی دیدگاه مذهبی الوین پلانتینگا واستخراچ دلالتهای تربیتی آن
فاطمه فعله قهرودی
3
تحلیل بایسته های معرفت شناختی باور و نقش تفکر انتقادی در آن به منظور طراحی الگوی آموزش اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا
4
استنباط فلسفه آموزش علوم تجربی بر بنیاد فلسفه علم بر آمده از نظریه پیچیدگی
پروین بازقندی
5
تبیین ویژگی های تربیت دینی از منظر پدیدار شناسی نینیان اسمارت
رقیه شادمان
6
بررسی روابط بین استاد و دانشجو و ساخت شکنیآن در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
مهدی یوسفی
7
بررسی ماهیت عواطف درسخنان امام صادق(ع)و استخراج دلالت های آن در تربیت عاطفی
رحیم امیدی
8
بررسی آراء تربیتی علامه کرباسچیان به منظور تدوین فلسفه تربیتی
پیمان حاج قاسمی
9
بررسی ماهیت عواطف در سخنان امام صادق علیه السلام و استخراج دلالت های آن در تربیت عاطفی
رحیم امیدی
10
تحلیل انتقادی گفتمان تربیت معلم در نظام آموزش و پرورش ایران در پنج گفتمان حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
رضا حق ویردی
11
تحلیل پساساختارگرایانه ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیک با تاکید بر آراء دلوز
نصیبه تاری
12
تبیین نقش عاملیت آدمی در تربیت مبنتی بر دیدگاه علامه طباطبایی در زمینه آزادی و اختیار
فریده حیدری ترکمانی
13
حلیل انتقادی گفتمان فمنیستی درایران بعد از انقلاب اسلامی و پیشنهاد چارچوبی برای اموزش رسمی
برهان رازیانی
14
شناسایی و ارزیابی شیوه های مشروعیت بخشی به گفتمان تربیت اخلاقی در کتاب هدیه آسمانی دوره ابتدایی
یونس حیدری
15
نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران با تاکید برکلاس درس رهایی بخش
علی اقبالی
16
تبیین فلسفه خواندن و نوشتن مبتنی بر برنامه فلسفه برای کودکان و پیشنهاد فلسفه برنامه درسی خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی
رئوف احمدی
17
بررسی دیدگاه شریعتی به منظور دست یابی به پیش فرض هایی برای بومی سازی علوم تربیتی در ایران
ابراهیم خسروی
18
مقایسه بنیان های نظری رویکرد ارتباطی با رویکرد اجتماعی، فرا فرهنگی در آموزش زبان انگلیسی وتبیین پیامدهای آنها در فلسفه برنامه درسی زبان انگلیسی به منزله زبان خارجی درنظام آ-پ ایران
پروانه اقاصفری
19
تحلیل گفتمان هویت جنسیتی زن در اسناد بالا دستی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و پیامدهای مترتب بر آن در تربیت جنسیتی
رویا جدیدی
20
ساخت شکنی نقش تربیت غیر رسمی در بستر آموزش های مجازی
ناصر نوروزی
21
تحلیل انتقادی شاخصه های عدالت آموزشی درگفتمان های بعد از انقلاب
فهیمه اکبرزاده
22
شیوه های مشروعیت بخشی به تربیت سیاسی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره دوم متوسطه
فاطمه سهرابی
23
«تحلیل گفتمان انتقادی «صلح» در برنامه درسی و اسناد رسمی تعلیمات عمومی افغانستان (دوره نظام جمهوری اسلامی (1382 تا 1400))»
علی شاه فایق
24
«تحلیل گفتمان انتقادی «صلح» در اسناد رسمی و برنامه درسی تعلیمات عمومی افغانستان (دوره نظام جمهوری اسلامی (1382 تا 1400))
علی شاه فایق
25
تبیین فلسفه جهاد از دیدگاه علامه طباطبایی و اشارات تربیتی آن در برنامه درسی آمادگی دفاعی
پریا رحیمی خدرابادی
26
ساخت شکنی نقش تربیت غیر رسمی در نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران
ناصر نوروزی
27
تبیین رویکرد تربیت اخلاقی ملا احمد نراقی و مقایسه آن با رویکرد تربیت اخلاقی در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش
اسیه نراقی
28
محدویت های عاملیت آدمی با توجه به مفهوم بداء در آموزه های اسلامی واشارات آن بر تربیت دینی
حسن باقری
29
بررسی نقش موک ها در جهانی بومی شدن آموزش با نظر بر آرای - رابرتسون
عاطفه اسدی کرم
30
پدیدارشناسی تربیت بر مبنای بازخوانی مفاهیم حال و هوای بنیادین و پروا نزد هایدگر
احسان پویافر
دروس ترم جاری
740 - فلسفه اسلامی - روز: یک شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
710 - سمیناردرمسائل تربیتی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
678 - تعلیم و تربیت اسلامی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
فلسفه اسلامی
دکتری
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:740گروه درس:01تعداد دانشجو:5تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 147
2
سمیناردرمسائل تربیتی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:710گروه درس:01تعداد دانشجو:4تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:نام کلاس:
3
نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:713گروه درس:01تعداد دانشجو:11تعداد واحد3روز:سه شنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 331
4
نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:17کد درس:713گروه درس:01تعداد دانشجو:11تعداد واحد3روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:08:00زمان پایان کلاس:10:00نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 145
5
تعلیم و تربیت اسلامی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:14کد گروه درسی:23کد درس:678گروه درس:01تعداد دانشجو:14تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:13:30زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:دانشکده جدید روانشناسینام کلاس:کلاس 212
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
Comparing the Transcultural Approach of "English as an International Language" with the Cognitive Approach of "English as a Foreign Language
Parvaneh Aghasafari, Ramazan Barkhordari, ali taghavian naseraddin, Alireza Mahmoodnia
Iranian quarterly of comparative education
2022
2
A quasi-transcendental approach for removing hierarchical teacher-student relation
Mahdy Usefi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia
Policy Futures in Education
2018
3
THEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEXITY THEORY FOR TEACHING SCIENCE
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
4
tHEORETICAL EXPLANATION OF THE IMPLICATIONS OF COMPLEX SYSTEMS THEORY FOR TEACHING SCIENCE
, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
problems of education in the 21 century
2015
5
The Relation between the Internet use and Psychological Health among University students
Alireza Mahmoodnia, Shahnaz Mohammadi,
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY
2010
6
a study of job position and personality in organizational setting
Alireza Mahmoodnia
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY
2009
7
تبیین مبانی معرفت شناختی اخلاق باور دردیدگاه جوادی آملی به منظور طراحی الگوی مفهومی آموزش اخلاق باور
علی آقایی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, سعید بهشتی
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
1402
8
تبیین و نقد پیامدهای تربیتی عرفان های اومانیستی با تاکید بر اندیشه وین دایر بر اساس معنویت گرایی قرآن کریم
علیرضا محمودنیا, سیاوش مظفری, سوسن کشاورز, رمضان برخورداری
پژوهش های اخلاقی
1402
9
تحلیل انتقادی گفتمان خصوصی سازی آموزش و پرورش در گفتمانهای پس از انقلاب اسلامی ایران: مطالعه موردی گفتمان های اصلاح طلب و اصولگرایی
کبری احمدوند, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز
جامعه شناسی نهادهای اجتماعی
1402
10
فردیت و جمعیت تربیت طبیعی در امیل
علی یزدانی, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی
شناخت
1402
11
طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام رضا (ع)
رابعه هراتی, علیرضا محمودنیا, اکبر صالحی, سوسن کشاورز
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
1401
12
تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش فرض های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران
ابراهیم خسروی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, محسن ایمانی نائینی
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
1401
13
تبیین استلزام های مبانی نظری رویکرد فرافرهنگی(زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی) در فلسفه برنامه درسی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
پروانه اقاصفری, رمضان برخورداری, علیرضا محمودنیا, ناصر الدین علی تقویان
دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی
1401
14
تاملی بر ابعاد فلسفی خواندن و نوشتن در برنامه فلسفه برای کودکان با تاکید بر رمانهای سوکی و پیکسی و کتاب راهنمای آنها
رئوف احمدی, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
تفکر و کودک
1401
15
تحلیل انتقادی گفتمان خصوصی سازی آموزش وپرورش درگفتمانهای ایدئولوژیک سازی و سازندگی
کبری احمدوند, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز
مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی
1401
16
تحلیل گفتمان انتقادی مسأله صلح درتعلیم وتربیت افغانستان مبتنی برسند قانون اساسی دوره جمهوری اسلامی
علی شاه فایق, رمضان برخورداری, علیرضا محمودنیا
فلسفه تربیت
1401
17
واکاوی چهار مفهوم مهم فلسفی دلوز و استخراج اشارات آن در آموزش هنر
بهرام مرادی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز, سعید ضرغامی همراه
اندیشه های نوین تربیتی
1400
18
شناسایی بایسته های معرفت شناختی اخلاق باور در دیدگاه آیت الله جوادی آملی
علی اقایی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, سعید بهشتی
اخلاق وحیانی
1400
19
تأملی بر ویژگی های اساسی مولفه های کلاس درس رهایی بخش در آموزش عالی
علی اقبالی, اکبر صالحی, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی
1400
20
تربیت فرزند در خانواده از منظر سیره امام رضا علیه السلام
رابعه هرتی, علیرضا محمودنیا, اکبر صالحی, سوسن کشاورز
فرهنگ رضوی
1400
21
نقادی وضعیت آموزش عالی در ایران:تحلیل فضاهای دموکراتیک دانشگاهی با تأکید بر آرای اساتید و مبتنی بر کلاس درس رهایی بخش
علی اقبالی, یحیی قائدی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا
مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی
1400
22
دیدگاه الگوی بهزیستی روانشناختی: حیات تعادلی در سبک زندگی فلسفی از منظر امام خمینی(ره)
یاسر اصلانی, علیرضا محمودنیا, اکبر صالحی, محسن ایمانی نائینی
فرهنگ و ارتقاء سلامت
1400
23
تحلیل جایگاه تربیت معلم در گفتمان های حاکمیت سیاسی بعد از انقلاب اسلامی ایران
رضا حق وردی, رمضان برخورداری, سوسن کشاورز, علیرضا محمودنیا
تدریس پژوهی
1400
24
واسازی نقش تربیت رسمی در نظام تربیتی ایران پس از انقلاب اسلامی
ناصر نوروزی, رمضان برخورداری, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
فلسفه تربیت
1400
25
نقد چند رویکرد آموزش هنر با تاکید بر دیدگاه ارزش شناختی دلوز
بهرام مرادی, علیرضا محمودنیا, سوسن کشاورز, سعید ضرغامی همراه
مطالعات هنر و رسانه
1399
26
سیره امام رضا (ع) در خانواده وتربیت فرزند با تاملی بر رویکردهای نوین
رابعه هراتی, علیرضا محمودنیا, اکبر صالحی, سوسن کشاورز
سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت
1399
27
ماهیت ارتباط بین معلم و فراگیر در فرایند یادگیری الکترونیکی با تاکید بر آرا دلوز
نصیبه تاری, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی
فناوری آموزش
1399
28
تبیین چگونگی تاثیر گذاری عناصر شناختی پژوهش فلسفی بر بهبود آموزش حل مسئله ریاضی
زهرا فلاحان, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
علوم روانشناختی
1399
29
بومی سازی علوم تربیتی در ایران ضروتها وچالشها
ابراهیم خسروی, اکبر صالحی, علیرضا محمودنیا, محسن ایمانی نائینی
مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
1399
30
فمینیست و سیر تحول آن در ادبیات پس از انقلاب اسلامی
برهان رازیانی, اکبر صالحی, سید مهدی سجادی, علیرضا محمودنیا
سبک شناسی نظم و نثر فارسی
1399
31
فلسفه رسانه و نقش آن در تربیت اجتماعی با تاکیید بر نظریه دریافت
حامد پورمراد, علیرضا محمودنیا
پژوهش های تربیتی
1399
32
تحلیل گفتمان تربیت معلم در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
رضا حق ویردی, رمضان برخورداری, سوسن کشاورز, علیرضا محمودنیا
فلسفه تربیت
1398
33
جایگاه نظم خود انگیخته در نظریه آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن
محبوبه موسیوند, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه, علیرضا محمودنیا
فصلنامه تعلیم وتربیت
1396
34
تبیین بایسته های اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1396
35
الگوی پیشنهادی برنامه درسی تربیت اجتماعی اسلامی در دوره متوسطه رویکردی هنجارین
حمیرا برزیده, علیرضا محمودنیا, یحیی قائدی, سعید ضرغامی همراه
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
36
ترسیم اشاره هایی برای تدریس علوم بر بنیاد تبیینی کل نگرانه از ماهیت علم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو باقری
پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
1395
37
تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گرایی معرفتی اخلاق باور
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, سیدمهدی سجادی, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های اخلاقی
1395
38
مبانی نظری و روش های عملی امام موسی صدر در ایجاد وحدت ملی
معصومه عبدلی, غلامرضا ذکیانی, علیرضا محمودنیا, خسرو باقری
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
1394
39
ساخت شکنی رابطه سلسله مراتبی معلم و دانش آموز با توجه به اندیشه های ژاک دریدا
مهدی یوسفی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
نوآوری های آموزشی
1394
40
بررسی چالش ها و فرصت های ترویج دموکراسی در مدارس دوره ابتدایی استان فارس
سیدرضا بلاغت, میرعبدالحسین نقیبزاده, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
پژوهش های آموزش و یادگیری
1392
41
تحلیل مفهوم تفکر انتقادی و تبیین روشهای پرورش آن با تاکید بر آموزش عالی
فرامرز محمدی پویا, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
تدریس پژوهی
1392
42
بررسی نظریه پیچیدگی و تبیین اشارات آن در مدیریت سازمان های آموزشی
پروانه نجاریان, علیرضا محمودنیا, سعید ضرغامی همراه, محمد یمنی
روش شناسی علوم انسانی
1392
43
ت ثیر روان نمایشگری بر ویژگی های روانی جانبازان اسکیزوفرنیای مزمن
شهناز محمدی, علیرضا محمودنیا
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
1391
44
رویکرد فرارشته ای ادگار مورن و مبانی فلسفی اندیشه وی
علیرضا محمودنیا, پروانه نجاریان, سعید ضرغامی همراه, محمد یمنی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
1391
45
تاثیر روان نمایشگری بر ویژگی های روانی جانبازان اسکیزوفرنیای مزمن
شهناز محمدی, علیرضا محمودنیا
فرهنگ مشاوره و روان درمانی
1391
46
میزان شیوع افسردگی و تاثیر شناخت درمانی گروهی بر کاهش آن در بین دانش آموزان
علیرضا محمودنیا, حسن رستگارپور, فرهاد جوکار
مطالعات روانشناسی بالینی
1390
47
بررسی رابطه سبک های مدیریت با ویژگیهای شخصی مدیران در مدارس راهنمایی
علیرضا محمودنیا
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت
1390
48
بررسی مشکلات والدین در مدارس به مثابه یکی از مولفه های دموکراسی در آموزش و پرورش
سیدرضا بلاغت, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
خانواده و پژوهش
1389
49
در جست و جوی استقلال انتخاب متن های ادبی مناسب برای برنامه فلسفه برای کودکان
جواد فرزانفر, یحیی قائدی, عبدالحسین نقیب زاده, علیرضا محمودنیا
مطالعات ادبیات کودک
1389
50
رابطه بین پنج عامل اصلی شخصیت و فرسودگی شغلی در میان مشاوران
شهناز محمدی, علیرضا محمودنیا
مشاوره شغلی و سازمانی
1389
51
بررسی مشارکت والدین در مدارس به مثابه یکی از مولفه های دموکراسی در آموزش و پرورش
سیدرضا بلاغت, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا
خانواده و پژوهش
1389
52
مقایسه کیفیت رابطه والد فرزند در دانش آموزان دختر دبیرستانی دارای بحران هویت و فاقد بحران هویت
آذردخت پرهیزکار, علیرضا محمودنیا, شهناز محمدی
روان شناسی کاربردی
1388
53
بررسی رابطه بین عزت نفس و رضایت زناشویی معلمان مدارس راهنمایی
محمد پوردهقان, شهناز محمدی, علیرضا محمودنیا
روان شناسی کاربردی
1387
54
تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت مددجویان
منیر قلعه اسدی, علیرضا محمودنیا
روان شناسی کاربردی
1386
55
تاثیر نقش گزاری روانی بر ویژگیهای روانی بیماران مبتلا به اسکیزو فرنیا
نسیم کنشلو, فرح لطفی کاشانی, علیرضا محمودنیا
روان شناسی کاربردی
1386
56
بررسی رابطه بین منبع کنترل و سلامت روان در دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه
علیرضا محمودنیا
پژوهش های تربیتی
1385
57
موضوع تدریس و زمان تخصیص یافته به آن در نظام مدارس آلمان(برلین)
علیرضا محمودنیا
تعلیم و تربیت
1384
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
تبیین سبک زندگی اسلامی خانواده محور مبتنی بر اموزه های رضوی
علیرضا محمودنیا, رابعه هراتی, اکبر صالحی
ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تعمیق وتکمیل الگوی پایه پیشرفت - ایران
1396/02/13
شفاهى
2
استلزام هایی از نظریه پیچیدگی برای تربیت معلمان علوم
پروین بازقندی, سعید ضرغامی همراه, یحیی قائدی, علیرضا محمودنیا, خسرو بقری نوع پرست
ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی - ایران
1394/08/12
شفاهى
3
Suggesting Some Refers for Teaching Chemistry based on an Explanation of Complex Systems Theory
Parvin Bazghandi, Saeid Zarghami-hamrah, Yahya Ghaedi, Alireza Mahmoodnia,
international congress on education for the future issues and challenges - Turkey
1394/02/23
شفاهى